Artikel 1 – Definities
1.1. In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
-
- Montiplay: de webshop van Lianne Hommel, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 64946819.
-
- Klant: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die een overeenkomst aangaat met Montiplay.
-
- Overeenkomst: de overeenkomst tussen Montiplay en Klant, waarbij Montiplay zich verbindt tot levering van producten en/of diensten aan Klant.
-
- Producten: alle zaken die Montiplay aan Klant levert.
-
- Diensten: alle werkzaamheden die Montiplay voor Klant verricht.
Artikel 2 – Toepasselijkheid
2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten tussen Montiplay en Klant.
2.2. Door een bestelling te plaatsen bij Montiplay, gaat Klant akkoord met deze algemene voorwaarden.
Artikel 3 – Bestelling en levering
3.1. Bestellingen kunnen 24 uur per dag, 7 dagen per week worden geplaatst via de webshop van Montiplay.
3.2. Montiplay streeft ernaar om bestellingen die voor 16:00 uur zijn geplaatst, de volgende dag te leveren.
3.3. Indien levering niet mogelijk is binnen de gestelde termijn, zal Montiplay Klant hierover zo spoedig mogelijk informeren.
3.4. Het risico van verlies of beschadiging van de producten gaat over op Klant op het moment van levering.
Artikel 4 – Retourneren
4.1. De consument heeft 14 dagen om de bestelling te annuleren en het retour aan te melden. Daarna 14 dagen om het product terug te sturen.
4.2. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de orrginele staat en verpakking aan Montiplay geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel onze producten dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
4.3. De kosten voor het retourneren zijn voor rekening van Klant.
4.4. Na aanmelden van het retour heeft de winkelier maximaal 14 dagen de tijd om het orderbedrag inclusief gemaakte verzendkosten terug te storten. Winkelier mag wachten met terugbetalen totdat het retourproduct ontvangen is.
Artikel 5 – Prijzen en betaling
5.1. Alle prijzen op de webshop van Montiplay zijn in euro’s en inclusief btw.
5.2. Betaling kan worden gedaan via de op de webshop aangegeven betaalmethoden.
5.3. Klant dient het verschuldigde bedrag binnen 14 dagen na het plaatsen van de bestelling te voldoen.
5.4. Indien Klant niet tijdig betaalt, is hij/zij van rechtswege in verzuim en is Montiplay gerechtigd om de overeenkomst te ontbinden en de producten terug te nemen.
Artikel 7 – Garantie
7.1. Op alle producten die Montiplay levert, geldt een garantie van 12 maanden, tenzij anders aangegeven op de webshop.
7.2. Deze garantie houdt in dat de producten bij normaal gebruik voldoen aan de verwachtingen die Klant mag hebben van het product.
7.3. Indien een product binnen de garantietermijn gebreken vertoont als gevolg van ondeugdelijke materialen, constructie of fabricage, zal Montiplay het product repareren of vervangen, naar keuze van Montiplay.
7.4. De garantie geldt niet in de volgende gevallen:
schade als gevolg van onjuist gebruik, onjuiste behandeling, nalatigheid of ongelukken;
wijzigingen of reparaties die door Klant of derden zijn uitgevoerd aan het product;
normale slijtage van het product.
7.5. Indien Klant een beroep wil doen op de garantie, dient hij/zij Montiplay daarvan binnen een redelijke termijn op de hoogte te stellen en het product ter beoordeling aan te bieden.
7.6. Indien de klacht gegrond is, komen de kosten van reparatie of vervanging voor rekening van Montiplay.
7.7. De garantie heeft geen invloed op de wettelijke rechten van Klant als consument, zoals het recht op conformiteit en het recht op non-conformiteit.
Artikel 8 – Intellectuele eigendom
Alle rechten van intellectuele eigendom op de webshop, inclusief de teksten, afbeeldingen, vormgeving, merken, logo’s, software en andere materialen, behoren toe aan Montiplay of haar licentiegevers. Het is niet toegestaan om zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Montiplay gebruik te maken van deze materialen, tenzij dit nodig is voor het bekijken van de webshop of het plaatsen van een bestelling.
Artikel 9 – Aansprakelijkheid
Montiplay is niet aansprakelijk voor enige schade, van welke aard ook, die voortvloeit uit of verband houdt met het gebruik van de webshop, de inhoud daarvan, of de producten die via de webshop worden verkocht, tenzij er sprake is van opzet of grove schuld van Montiplay. Montiplay is in geen geval aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder mede begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, schade door bedrijfsstagnatie en schade als gevolg van aanspraken van derden.
Artikel 10 – Overmacht
Indien Montiplay door overmacht, waaronder mede begrepen ziekte, stakingen, brand of andere omstandigheden die buiten haar invloedssfeer liggen, niet aan haar verplichtingen kan voldoen, worden deze verplichtingen opgeschort zolang de overmacht voortduurt. Indien de overmacht langer dan zestig dagen duurt, hebben beide partijen het recht de overeenkomst zonder gerechtelijke tussenkomst te ontbinden, zonder dat er in dat geval een verplichting tot schadevergoeding bestaat.
Artikel 11 – Klachtenprocedure
11.1 Klachten over de producten of diensten van Montiplay dienen binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling schriftelijk bij Montiplay te worden ingediend Dit kan vie e-mail naar het volgende adres: info@montiplay.nl
11.2 Klachten zullen zo spoedig mogelijk in behandeling worden genomen door Montiplay. Montiplay zal binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie geven aan Klant.
11.3 Webwinkel is aangesloten bij Webwinkelkeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zicht te wenden tot Webwinkelkeur ( www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen.
Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/leden/.
Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door Webwinkelkeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in het deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie.
Voor consumenten in de EU is het ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Artikel 12 – Geschillen
12.1 Geschillen tussen Klant en Montiplay zullen in eerste instantie in onderling overleg worden opgelost.
12.2 Indien het geschil niet in onderling overleg kan worden opgelost, is de Nederlandse rechter bij uitsluiting bevoegd om van het geschil kennis te nemen.
Artikel 13 – Privacy
13.1 Montiplay verwerkt persoonsgegevens van Klanten in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
13.2 Persoonsgegevens worden door Montiplay alleen gebruikt voor het uitvoeren van de overeenkomst met Klant en voor marketingdoeleinden van Montiplay, tenzij Klant hiervoor uitdrukkelijk toestemming heeft gegeven.
13.3 Montiplay zal persoonsgegevens niet aan derden verstrekken, tenzij dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst of indien Montiplay hiertoe verplicht is op grond van een wettelijke verplichting.
13.4 Klant heeft het recht om zijn persoonsgegevens in te zien, te wijzigen of te laten verwijderen. Dit kan door een verzoek hiertoe te sturen naar info@montiplay.nl.
13.5 Nieuwsbrief: Bij het accepteren van de algemene voorwaarden geeft de klant Montiplay toestemming om het e mail adres van de klant op te slaan in een mailing lijst.
En mag Montiplay de klant nieuwsbrieven sturen.